V následujících řádcích Vám nabízíme pár tipů pro zlepšení zdraví!

  • Jezte pestře  
    Jezte co možná nejpestřejší variace barev a chutí. Snažte se denně sníst 10 různých potravin: např. oves, oříšky a semínka s banány a mlékem na snídani; tuňák, sýr nebo kuře se salátem, zelenými fazolkami, rajčaty s trochou dressingu na oběd, a rybu, brambory, mrkev, brokolici a hrášek na večeři. Takto pokryjete až 12 různých zdrojů a získáte tak pro sebe dostatek výživných látek.
  • Jídlo důkladně požvýkejte
    Jedná se o první fázi trávení. Jídlo, které nebude důkladně rozžvýkané se jen velmi těžko tráví. Mnohé ze symptomů se často zmírní už tím, že se jídlo, předtím než se spolkne, důkladně rozžvýká.
  • Pijte alespoň 1-1,5 litra vody denně
    Může to být i ve formě lehkých džusů a zeleninových šťáv. Ovocné a bylinkové čaje jsou také výbornou alternativou. Nebo zkuste změnu – teplou vodu s plátkem citronu a máty. Vyhýbejte se kávě a čaji – jsou to diuretika. Zvyšují hladinu vody odbouranou z našeho těla, včetně minerálů a stopových prvků.
  • Dejte si tu práci a spište seznam všeho, co sníte a vypijete v průběhu 5-ti dní
    Posviťte si na variabilitu v jídle a prozkoumejte, zda tam není nějaká potravina zařazená jen tak ze zvyku. To jsou právě ta jídla, která často způsobují největší problémy. Pokud se vyskytují ve Vaší stravě určité potraviny pravidelně, zkuste je nahradit vhodnými alternativami. Informace v brožuře Vás seznámí s alternativami mnohých potravin.
  • Vyhýbejte se spáleným, připečeným, smaženým jídlům, hydrogenizovaným rostlinným tukům a neúměrnému množství živočišných tuků. Spálená jídla obsahují volné radikály, které poškozují naše buňky. Abyste minimalizivali tyto škody potřebujete množství antioxidantů, které se nacházejí např. v červeném víně, zelenině a ovoci a doplňte Váš stravovací režim o kvalitní doplňky výživy.
  • Omezte příjem cukru, potravin zpracovaných chemickými přísadami, minimalizujte alkohol, kávu a čaj. Může se stát, že si příležitostně dáte rychlé občerstvení, ale takové jídlo by se určitě nemělo stát pravidelnou součástí Vašeho jídelníčku.
  • Pochutnejte si na malém množství oříšků a semen, abyste denně zabezpečili nezbytné nenasycené mastné kyseliny. Třikrát do týdne jezte ryby a na přípravu salátů vyzkoušejte různé za studena lisované oleje. V supermarketech a obchodech se zdravou výživou se dá už dnes snadno najít dýňový olej, olej z vlašských ořechů či lněných semen.
  • Ujistěte se, že Vaše tělo přijímá dostatečné množství vlákniny a vody pro zajištění správné funkce střev. Denní pohyb střev je prospěšný
  • Pravidelně cvičte
    Když nejste zvyklí pravidelně cvičit, poraďte se se svým praktickým lékařem a zjistěte, jaký druh cvičení by pro Vás byl vhodný. 50 % zdraví je pravidelný pohyb a 50 % je o přístupu ke stravování. Nepodceňujte tento důležitý fakt. Cvičením se udržujete ohebné klouby, působíte pozitivně na kardiovaskulární soustavu a zvyšujete intenzitu spalování tuků.