Pokud Vaše výsledky indikovaly reakci na vejce, je třeba, abyste buď odstranili, nebo snížili spotřebu vaječných bílkovin. Vejce jsou skvělým zdrojem bílkovin a poskytují významné množství více vitaminů a minerálů. Nicméně, neměly by být nedílnou součástí vaší stravy, tak jak je tomu u mnoha jiných běžně konzumovaných potravin, které poskytují rovnocenné nutriční hodnoty. Vaječné deriváty jako albumin, ovalbumin, ovovitelín, globulin, ovaglobulín a vitelín lze nalézt v mnoha výrobcích, včetně:

  • zákusků, palačinek, dezertů
  • pudinků a polotovarů
  • majonézy
  • čerstvých pekařských výrobků (ty nemusí být označeny, proto si to ověřte v pekárně)Náhrada za vejceVejce se obvykle používají při pečení pro zajištění lesku, spojení surovin nebo pro načechrání těsta. Namísto jednoho vejce, můžete použít:

    PL cizrny nebo sójové mouky a 1 PL vody
    2 PL mouky, 1/2 PL sádla
    1/2 PL prášku do pečiva a 2 lžíce vody
    50 g rozdrcených tofu (rozmíchat s tekutou částí receptu)
    1/2 velkého banánu rozmačkaného na kaši
    50 ml bílé omáčky
    celé vaječné náhražky vyrobené ze sojových bílkovin a bramborového škrobu