Pokud výsledky Vašeho testu prokázaly pozitivní reakce na mléko, doporučujeme ho buď z jídelníčku vyloučit úplně, nebo alespoň snížit spotřebu kravského mléka na minimum.

Mléko je významným zdrojem bílkovin, vápníku a vitamínů A a B. Proto pokud se vzdáte konzumace kravského mléka, je důležité, aby byly tyto živiny získané z alternativních zdrojů.

Dovolujeme si Vás upozornit, že u lidí, kteří jsou intolerantní na kravské mléko se mohou v některých případech vytvořit intolerance i na ovčí nebo kozí mléko, když se použijí jako alternativy.

Alternativy k mléku:

V současné době existuje celá řada dalších alternativ mléka, kterými můžete nahradit kravské mléko, patří mezi ně:

  • Sójové mléko
  • Rýžová náhražka mléka
  • Kokosové mléko
  • Bramborové mléko
  • Kozí nebo ovčí mléko
  • Buvolí mléko
  • Ovesné mléko

Rovněž můžete použít oříškové pomazánky místo smetany, měkké tofu namísto creme Freche, a tahini nebo starší lisovaný olivový olej místo másla.

Bohatý zdroj bílkovin, vápníku a vitaminů A a B si dokážete zajistit i potravinami, jako jsou např .:

  • Sója
  • Rybí tuk
  • Rostlinný olej
  • Sardinky
  • Sleď obecný
  • Ořechy
  • Červené maso
  • Ovoce a zelenina – zejména v zelené listové zelenině, jako jsou jarní listová zelenina, řeřicha a špenát, brokolice, rebarbora, fíky, houby, pomeranče, meruňky, švestky, dýňová semena a luštěniny.